Modder, Wind & Maan

Bio Dynamisch Tuinieren #1

Okay….Dit jaar heb ik besloten om na jaren Biologisch te tuinieren er nu Biologisch Dynamisch van te maken. Rekening houdend met de stand van de Maan en de planeten. (dat klinkt toch super mooi!)

Zaadjes Check
Maankalender Check



De eerste zaaisels zijn binnen al goed op gekomen en waren eigenlijk vorige week al klaar om in de grond te gaan. (je weet wel, toen de zon scheen ;-)) 
Maar tsja….die Maankalender…..


Vandaag zou het voor het eerst sinds 9 dagen een goede dag zijn om de erwten aan de volle grond toe te vertrouwen. De plantjes afgelopen week al elke dag laten wennen aan de buitenlucht en 's avonds weer een plekje binnen gegeven. En dan vandaag de grote dag…….Maar mijn hemel!! Wat een eeeeenooorme Woeiiiii vandaag!


En daar stond ik dan, met windstoten van 120 km/uur en code oranje. 

De wind speelde een spelletje met me, en probeerde me al glibberend door de modder in de tuin van de buurman te duwen. (hij heeft niet gewonnen) 


Good Karma works? Geen idee, maar wat een enorme lol heb ik daar gehad, soppend in de klei en modder, en de wind door mijn haren. In de stromende regen mijn kopje thee opgedronken en de erwtenplantjes een goede plek gegeven. 



Dit kunnen toch alleen maar fantastisch erwten worden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten